My Supergirls and Superheros~

Wednesday, January 2, 2013

Jom ke sekolah!!




Hari ni adalah hari bersejarah bagi ibu bapa yg pertama kali menghantar anak ke sekolah..lebih2 lagi anak yg 1st..memang paling excited skali ialah ibu bapa..Anak-anak pula lagi xsabar dan semangat sekali nk pegi sekolah..Padahal seminggu lagi nk masuk sekolah,try baju sekolah tu mungkin dh berpuluh-puluh kali..xkira la yg masuk sekolah tadika atau sekolah rendah..Mungkin aku xde pengalaman lg(xde anak lg) tp aku ambil pengalaman dari family2,kwn2 aku yg dh ade anak..
Seronok je tgk bila kwn2 ,family2 aku hari ni semuanya upload gambar dlm facebook,twitter,instagram pasal anak diorg yg 1st time masuk sekolah..Macam2 gelagat dan telatah diorg yg comel dan kelakar..Ada yg seronok bermain dengan kwn2 baru sampai suruh mak ayah balik,ada juga yg menangis terguling2 xnk berpisah dgn mak ayah,sampaikan ada juga yg mak ayah tunggu di dpn pintu bilik darjah...he3..memang kelakar..
Ok,aku nk cerita la pasal anak biras aku,iaitu anak kak siti(kakak ipar suami aku),Ammar..Ammar hari ni 1st time nk masuk sekolah tadika..memang lucu sungguh bile kak siti cerita kt aku pasal ammar..Ammar dh pandai bawak diri nampak gayanya..Mana tak nye siap ckp kt mama die 'mama,kenapa mama xbalik rumah lagi ni? ' he3..Ada juga kwn2 ammar yg menangis,ammar boleh pujuk  lg kt diorg.."eh,kwn..jgn la nangis..main la,mainan kn byk ni..mama ammar ckap klu kita nangis nnti blajar xpandai..Allah pun xsyg kite" amboi,bijak betul ammar ni...comel :-)

Ni Ammar anak biras aku(Kak Siti-kakak ipar suami)
Ammar bersemangat waja nk g sekolah tadika
Ammar yg seronok dpt jumpa kwn2 baru..yeeeyyy!! 


Ammar seronok bermain sampai suruh mama dia balik!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Segala yang tercatat dalam blog ini adalah HAKMILIK : kkshakira.blogspot.com