My Supergirls and Superheros~

Monday, April 8, 2013

Guangzhou,China

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1Malaysia....

Alhamdulillah,berjumpa lagi kita pada hari minggu yang sangat bermakna bagi sha coz bukan senang dapat cuti kebetulan pada hari sabtu ahad(walaupun husband sha keje).So,sha ada kelapangan untuk kongsi pengalaman sha semasa bercuti di Guangzhou pada tengah bulan 3 aritu(baru harini ada kelapangan ye)
Rase macam mimpi dan terapung2 di awangan bila husband sha ajak ke Guangzhou..Bukan ape ,jadi cmtu coz sha xpenah ke luar negara..dan ni adalah peluang yang sha xakan lepaskan..sebelum husband sha tukar mood,dengan cepat dan pantas tanpa fikir panjang sha terus setuju nak ikut..hehe..Selepas saje sha setuju je,husband sha siap pesan dan nasihat supaya pegi sane bukan untuk menghabiskan duit or shopping macam2 coz tujuan utama g sane ialah untuk membeli/memborong barang2 untuk bisnes husband sha dan kawan2nya..hmm ingat boleh  bershopping sakan(bukan selalu dapat g kn?)
Sebulan nak g memang xde perasaan sangat,lagipun bz dengan keje so sha lupe dan xsedar yg lagi sebulan sha dan husband akan bertolak ke Guangzhou..Tik tok Tik Tok,lagi seminggu iaitu 13hb Mac sha akan ke negara orang..Urusan passport dan visa telah disettle oleh husband sha semua..pertukaran duit pun telah dibuat..sha bz dengan persiapan dari segi bekalan/makanan/pakaian dan macam2 lagila,husband sha plak bz dengan pengiraan bajet dan pengasingan duit2 untuk berbelanja di sana nanti..

Di tempat keje sha bermula la episod pesan memesan samada cenderahati ataupun ape2 saje barang2 kenangan semasa di Guangzhou nant..Insya'Allah sha bagtau diorg sha xjanji untuk beli semua tu coz sha pegi sane bukan untuk bercuti atau berhoneymoon tetapi sha pegi ikut orang berbisnes,so sha akan cuba usaha juga untuk cari barang2 yg diorg pesan,insya'Allah ye kwan2...
Ok,13/03/13 adalah tarikh yg ditunggu2..Kami bertolak dari selayang pukul 4.30pm ke rumah kawan husband kat kajang..kawan husband sha tu pun bawak isteri,so 2 couple saje la yg pegi..tunggu diorang balik keje dan bersiap trus ke LCCT airport..Pendek cerita naik flight kul 10 malam dan sampai Baiyun Airport pukul 2.30am lebih kurang cmtu la..4 jam 20minit katenye..
Sampai airport terus naik teksi ke Clivia Hotel,perjalanan lebih kurang setengah jam jgak..Bad news,hotel yg ditempah melalui phone penuh! Memang xpatut coz pengurus hotel telah bagi kepada rombongan lain yg datang lebih awal lagi..Misi mencari hotel yg berdekatan(jalan kaki) memang memenatkan coz kebanyakan hotel full!,Alhamdulillah jumpa gak hotel budjet di tepi2 lorong,ok la just untuk rehatkan badan dan mandi..
Keesokannya,check out dan terus ke Clivia Hotel untuk check in sane coz dengar2 khabar ada orang nk check out pagi2..Syukur alhamdulillah 2 bilik kosong dan check in..Tanpa buang masa misi untuk memborong bermula sehingga seminggu!














































9 comments:

  1. nak tanye... Hotel yang you duduk tu ok tak? dekat mane ye?

    ReplyDelete
  2. Clivia Hotel..ok je..ramai org malaysia duk sne..

    ReplyDelete
  3. salam ... hotel nie mmg dekat dgn metro stesyen .. agak2 berapa lama berjln kaki .. sbb akak nak pergi bersama anak2 kalau jauh sgt.. susah pulak

    ReplyDelete
  4. Salam... klu x tahu mandarin boleh survive ke x kat sana??? dgr2 org sana x lyn klu ckp English...

    ReplyDelete
  5. assalam nak tanya...camna nak contak Clivia Hotel selain dari call. ada email tak?

    ReplyDelete
  6. Assalam,nak tanya ada email address Clivia Hotel? payah nak kena call...

    ReplyDelete
  7. Clivia hotel mmg slalu cam2...u booking via email x smestinya kosong bila u smpi sn. Tp, the manager, mr fong akan cuba bantu u sedaya mungkin. Bahasa x de masalah...just klu nk deal brg2 cr seller yg tahu english..ckit2 pn x pe..Clivia situated nearby sun yatt sen memorial hall. Dlm 10 minutes dr stesen metro terdekat..

    ReplyDelete
  8. Clivia hotel mmg slalu cam2...u booking via email x smestinya kosong bila u smpi sn. Tp, the manager, mr fong akan cuba bantu u sedaya mungkin. Bahasa x de masalah...just klu nk deal brg2 cr seller yg tahu english..ckit2 pn x pe..Clivia situated nearby sun yatt sen memorial hall. Dlm 10 minutes dr stesen metro terdekat..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum kak zaini.

    Saya zue..Boleh tak saya nak alamat emel clivia hotel?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Segala yang tercatat dalam blog ini adalah HAKMILIK : kkshakira.blogspot.com